مقالات آرشیو خبر ها
ارزش ویدال

ارزش ویدال

آرتورو ویدال شروع به دوندگی به سمت محوطه جریمه کرد ، به محوطه رسید ، برای جلب توجه پوگبا دست تکان داد ، لحظه ای بعد در نقطه ی کور دو مدافع قرار گرفت ، پرش کرد و ارسال هم تیمی خودش رو به زیبایی به گوشه ی چپ دروازه فرستاد .

این چگونگی کامل کردن هتریک آرتورو ویدال برابر کپنهاگن در رقابت های جام باشگاه های ماه اخیر بود . بعد از سه تساوی و یک باخت ، تنها یک پیروزی به کار یوونتوس می آمد و شماره ی 23 دقیقا کاری را کرد که برایش حقوق میگیرد و پیروزی 3-1 را منجر شد .

از این هفته به بعد ، او با افزایش حقوق خود مواجه خواهد شد ، تمدید قراردادی تا سال 2017 و افزایش دستمزدی که حالا او را به دومی بازیکن پر در آمد سری آ مبدل میکنه . حقوق 5.5 میلیون یورویی به ازای هر سال که ازین نظر پس از دنیله ده روسی رم دوم هست .

از زمان پیوستن به یوونتوس از بایرلورکوزن ( جولای 2011 ) "جنگجو" یکی از عوامل موفقیت و کسب دو اسکودتو بوده .مهارت ها ، توانایی ها و تغییر مسیر ها در کسری از ثانیه ، خصوصیاتی ست که موجب شده او تمجید کننده های بسیاری خارج از سری آ داشته باشد . منچستر یونایتد ، رئال مادرید و بایرن مونیخ .

و چه کسی می تواند آنها را بابت این تمجید و پیگیری سرزنش کنی ؟ با به ثمر رساندن 32 گل در 100 دیدار پشت سر گذاشته شده در تمامی رقابت ها ، ویدال نشان داده که از مهمترین پایه های تهاجمی یووه ست . در این فصل ، به دنبال 15 گل و 11 پاس گل فصل گذشته ، او تا بدینجا 10 گل در 19 دیدار به ثمر رسانده . 28 شوت به سمت دروازه و 11 مورد داخل چهارچوب ، باعث شده او پس از کارلوس توز در رده ی دوم تیم ازین جهت قرار بگیره و با 4 پاس گل بهترین بازیکن در لیگ باشد .

در کنار سطح بالای توانایی فردی ، به نظر میرسد که او توجه بیشتری به درگیری های طی بازی دارد . در مدت مشابه در فصل قبل ، او تا به اینجا 5 کارت زرد دریافت کرده بود و یک جلسه محرومیت خود را گذرانده بود . اما در این فصل تعداد کارتهای او تنها 3 تاست . و در رابطه با تعریف از قدرت تدافعی او ، آنتونیو کونته گفت :" ویدال مشکل ترافیک بازیکنان با کیفیت میانی من را حل کرد و من از او در خط دفاع استفاده خواهم نمود." به شوخی یا جدی ، آرتورو توان دفاعی خود را نیز به رخ کشیده . با 56 تکل او در تیم خود ازین جهت اولین نفر هست ، در قطع توپ با 17 مرتبه در ترکیب تیم چهارم هست و با 31 خطا اولین بازیکن تیم هست .

به زبان ساده ، او یک بازیکن با کیفیت بالا هست ، یک جنگجوی به تمام معنا ؛ کسی که اگر چیزی را قصد کند ، به راحتی از کنارش نمی گذرد و با این عملکرد تاثیر مستقیمی روی عملکرد یوونتوس داشته . او همچنین ارتباط بسیار خوبی با هواداران تیم دارد و به واقع یکی از آنها هست ، او دو اسکودتوی کسب شده را تتو شده روی بازوی خود دارد .

با اینکه در این مورد تردید هایی وجود دارد که او تبدیل به اسطوره ای همچون دیگر اسطوره ی همیشگی یوونتوس ، الساندرو دلپیرو، بشود ، اما مسئله ای که کاملا مشخص هست ، این هست که او کاملا لیاقت این افزایش دستمزد را داشته است.
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حسین صالحی
حسین صالحی«مدیر سایت»
ارتباط با نگارنده: